Beit Sahour

17 januari 2016 - Bayt Jala, Palestina

Vandaag rustig aangedaan, Daan ging inkopen doen voor de barbecue s'avonds bij de jongens. Ik ben dus met mijn 2 zussen naar de sheperds fields geweest. De velden van Efratha, hier werd de herders vertel van de geboorte van Jezus. Daar ook nog een Orthodoxe dienst meegemaakt, heel apart om mee te maken, mijn ogen uitgekeken. Toen zijn we op weg gegaan naar Bethlehem, eerst de melkgrot bezichtigd, hier bid 24/7 iemand. De legende wil dat tijdens het zogen van het kindje Jezus hier een druppel moedermelk van Maria op de grond gevallen is, en dat aanbidden ze.
Daarna nog Bethlehem ingegaan voor de laatste souveniers, bij een giftshop kocht ik een schaakspel van olijfhout, de winkelier stond erop dat ik eerst met hem een spelletje schaak speelde, of alles wel compleet was, helaas verloren. Lekker broodje gegeten bij Abu Dawod, waarna we over de oude markt gelopen zijn, daar kijk je echt je ogen uit, vooral de slagers. Toen met de taxi terug naar Jemima.
S'avonds een barbecue samen met Daan en de jongens die hier in Jemima wonen, in een woord top, lekker relaxen en heel lekker.
Nou morgenochtend weer naar de kerk in Bethlehem.