Dode Zee, Jericho.

14 januari 2016

Vandaag zijn we met de auto naar de dode Zee geweest, prachtig weer en veel zon, ook de water temperatuur was top. Hele belevenis, insmeren met de speciale modder daar en dan rond dobberen. Nog even lekker in de zon gezeten, toen door naar de jordaan. Die viel vies tegen, klein modderig stroompje, we waren op de plek waar Johannes de Doper de Heere Jezus gedoopt heeft. Aan de overkant lag Jordanië, vandaar keken de soldaten ons aan. We kregen trek, dus op naar Jericho, eerst even langs de boom van Zacheus en dan eten. Mesacham gegeten, een eerlijk kip gerecht met allerlei salades en sausjes erbij plus pita broodjes om te dippen, drinken en na de tijd een waterpijp en schaal fruit. Op de terugweg nog even langs de berg van de verzoeking, mooi uitzicht, dit was de plek waar de duivel Jezus probeerde te verleiden. Toen met flink gang terug, de auto moest om 18.30 uur weer terug zijn bij het verhuur bedrijf. Deze dag was het gelukkig rustig gebleven in Bethlehem. Morgen alweer vrijdag, of de verjaardag van Daar. Al met al weer een mooie dag.