Bethlehem 15-01-2016

15 januari 2016 - Bayt Jala, Palestina

Vandaag eerst naar de bakker om pita brood en de supermarkt, toen lekker met z'n allen brood gegeten.
Op zeker moment zijn we Bethlehem in gegaan, eerst naar Love info Actief, een olive wood sheltered workshop, een soort sociale werkplaats voor minder bedeelde jongeren, deze word geleid door Peter. Hier hebben we wat soeveniers gekocht. Peter en zijn vrouw doen hier vrijwilligers werk, ook hebben ze een Palestijns pleegkind. Wij waren samen met hen in het vliegtuig hierheen gevlogen.
Daarna zijn we de binnenstad ingegaan om souveniers te kopen, dat is goed gelukt. :-) Toen zijn we wat gaan eten, in een plaatselijk tentje hebben we falafel gegeten, een palestijnse lekkernij. De vrouwen zijn toen met de taxi terug gegaan naar Jemima, Daan en ik wilden nog even bij het stenen gooien van de palestijnen kijken, helaas was het al afgelopen. Dus maar even terug gelopen naar Jemima. Vanavond zullen we de verjaardag vieren van Daan, 29 jaartjes geworden.

Verjaardag gevierd in Barbra, een plaatselijk restaurant, met de vrijwilligers en de jongens hier uit het tehuis. Lekker gegeten, gedronken en een waterpijpje gerookt.

Morgen kijken we wat we nog doen kunnen,  misschien naar de graftuin.